Nice Memories #3: Terugblik 2012 (deel 2)

Me making funny faces ;-)Me making funny faces: smiling =)NOG MEER FOTO’S!

Zoals beloofd, vandaag deel 2. Hoe verliep 2012 voor mij? In deel 1 liet ik je foto’s zien vanaf oktober 2011 t/m juli 2012. Nu de rest: augustus 2012 tot december 2012 zie je zo voorbij komen… Ga er maar even goed voor zitten! Het zijn weer veel foto’s.

Veel kijk & leesplezier

– mei 2012 –

Fleurs Beautytips 2 jaar! Thijs Willekes Tips, tips en nog meer tips

Ik vergat nog even iets uit mei 2012… onder andere het kleine feestje dat ik vierde ter ere van het feit dat mijn blog 2 jaar werd. Tijdens mijn eenjarige bestaan gaf ik 3 zeer goed gevulde goodiebags weg en dit keer verlootte ik het gave boek (soort flipboard) van Thijs Willekes ‘So Thijs’. Over iets minder dan 3 maanden bestaat Fleur’s Beautytips alweer 3 jaar! Wow! Natuurlijk komt er dan weer een te gekke winactie aan. Ik heb al iets groots gekocht waar beauty addicts zeker weten blij van worden 😉

   Freya Deco Plunge hemelsblauw  TBS Candied Ginger Lip balm

Links: Ik schreef een review over de webshop Annadiva. Een mooie en lekker zittende BH kreeg ik opgestuurd om te mogen reviewen. Dit was een van mijn eerste samenwerkingen die ik ben aangegaan voor mijn blog. In 2011 kreeg ik wel al een aantal voorstellen voor samenwerking, maar hield ik de boot nog af. Nu werd het toch wel tijd om meer tijd en energie te stoppen in mijn blog. Het blijft nog steeds wel een hobby, maar wel eentje die erg uit de hand aan het lopen is 😉 Rechts: Bij The Body Shop kocht ik met mega korting deze lipbalm. Ik was direct verslaafd en kocht er een paar (euh 5 stuks) extra in. Een aantal gaf ik cadeau en ik heb er nog eentje over voor een winactie. Hier schreef ik geen review over aangezien het een limited edition was. Zo jammer dat deze tinnetjes steeds limited zijn, want ik ben iedere keer wel verslaafd aan één van die smaken…

– augustus 2012 –

Spraytan review  Zomerse salade

Links: De spraytan van Curasano voor een lekkere bruine teint! Dit product kreeg ik opgestuurd ter review. Geen straf kan ik je vertellen. Inmiddels heb ik het zo’n 3x gebruikt en was ik hier heel erg tevreden over. Kreeg er zeker geen oranjewortel kleur van gelukkig, maar juist een mooie egale bruine kleur over het hele lichaam en gezicht mbv de handschoen die erbij hoort. Uiteraard komt er nog een uitgebreide review over online. Ik was alleen niet tevreden over de foto’s die ik maakte, hopen dat het binnenkort wel lukt. Ook in de winter is een subtiele kleur wel gewenst, anders voel ik me zo bleek met die kou nu het vol winter is. Rechts: Ik maakte een zomerse salade en besloot hier natuurlijk meteen een blogpost aan te weiden.

    Beautybox juni 2012  perfection

Links: In juni kwam de Beautybox weer binnen en dit keer had ik enorm geluk, want ik had de gouden wikkel! De prijs die ik hiermee won zie je op de foto hieronder: slippers en een zonnebril van het merk Sinner. Super leuk! Rechts: Ik schreef een artikel over perfectie. Hier was ik achteraf best wel een beetje trots op. Mijn broer belde me op en zei ‘goed geschreven joh, het had zo in een tijdschrift gekund!’ Daar werd ik natuurlijk ontzettend blij van, zo’n lief compliment (thanx Bro).

Slippers en zonnebril van SINNER gewonnenBeautybox juni 2012 Eight hour creme Elizabeth Arden Catrice 620 Captain Sparrow's

Links: Neoderma, dit is een natuurlijke zonnefilter met SPF 30, geen synthetische filters dus! Echt een favoriet geworden afgelopen zomer. Midden: Elizabeth Arden ‘Eight hour cream’, wauwie wat een topper! Deze tube sneuvelde afgelopen herfst (de hond van mijn oom en tante vond het ook wel lekker haha) maar ik heb gelukkig weer een nieuwe, een veel grotere tube zelfs. Ik kocht in het najaar zo’n mooie kit van deze Eight hour cream. Daarover komt deze maand of begin maart een video over, want … ik kocht de kit 2x! Eentje voor mezelf en eentje om weg te geven met een winactie 🙂 Rechts: Leuk matellic lakje van Catrice! Wat was ik blij met mijn spiegelreflex camera, want daardoor kan ik zoveel mooiere foto’s maken dan ik deed in 2010 en 2011. Dat was allemaal nog met mijn ‘oude’ Sony camera.

  Review Revlon lipbalm butter  Catrice Berlin palet

Links: Van het merk Revlon kocht ik deze prachtige lipstick (is een meteen een verzorgende balm). Ik las een fijne review op Beautyscene.nl en was meteen verkocht. Deze kleur 025 Peach Parfait sprak mij het meeste aan nadat ik had getest bij de Etos. Helaas was deze kleur uitverkocht, maar gelukkig vond ik ‘m bij een parfumwebshop. Deze was vooral afgelopen zomer echt een favoriet. Nu ben ik er zuinig mee want de lipstick is bijna op. Rechts: In augustus bereikte ik 1.000 volgers op twitter, dat moest natuurlijk gevierd en beloond worden. Dit keer gaf ik dit leuke & mooie palette weg van Catrice, een limited edition. Ik heb er voor mezelf ook 2 gekocht, de Berlin en Sidney. Ik heb hier zelfs nóg eentje van liggen… misschien leuk voor nog een winactie?

Zeg maar yeah in een reactie als je dat leuk lijkt!

Parfum La Prairie

Deze geur van La Prairie won ik met een twitter winactie. Oeh, yes I know, ik ben op dat gebied echt een mazzelaar, sorry kan er ook niets aan doen. Maar ik geef de laatste tijd ook zelf veel winacties, misschien maakt dat wat goed ;). De fles is echt heel geestig en apart, helaas is de geur voor mij veel te zwaar, maar het ruikt wel heel lekker. Maaike (zij zit in mijn testpanel) heeft de geur gekregen een poosje geleden.

Eau de toilet Alien Aqua Chic Thierry Mugler

Deze geur van Thierry Mugler is echt mijn nieuwe favoriet! Hiervoor droeg ik voornamelijk Ralph Lauren Romance, Jennifer Lopez Stil en van Jil Sander Sun… maar sinds ik van Solange de geur Alien heb gekregen omdat deze voor haar te zwaar is, ben ik echt hooked! En deze geur Aqua chic kwam uit als limited edition afgelopen zomer, ik kocht ‘m direct. Het lijkt enorm op de Alien geur, maar is frisser en echt meer zomers en zoet. Ik combineer deze twee graag. Bijvoorbeeld overdag deze geur en als ik in de avond nog de deur uit ga doe ik Alien op (de eau de parfum). Afgelopen herfst kwam ik de Aqua Chic tegen bij de uitverkoop plank (maar liefst 50% korting). Gelukkig heb ik dus nog een back up liggen want het gaat best hard nu ik dagelijks deze geur draag. Tip: doe de geur op je kleding en/of sjaal. Zo kun je later op de dag nog steeds goed de geur ruiken! Het is niet aan te raden geuren op de huid te spuiten. Waarom? Dat lees je onder andere terug in dit artikel over de parfumproeverij InFine te Haarlem.

Mijn ogen

Ik maakte dan eindelijk een eigen domein aan. Twijfel over mijn header en daarom ging ik een beetje spelen met kleur. De zwart-wit foto zal ik blijven gebruiken voorlopig, het blijft een leuke foto van mijn ogen vind ik (onbewerkt en met mijn oude Sony gemaakt). Hier kun je alvast een kijkje nemen op Fleur’s Beautytips. Uiterlijk maart wil ik de site af hebben en helemaal werkend. Daar heb ik hulp bij nodig, want het is wat ingewikkelder dan zo’n blog als deze bij wordpress.com (gratis site). De persoon die mij gaat helpen is nu mega druk, dus dat duurt daarom nog eventjes. Zodra de lancering wordt aangekondigd, komt daar een leuke winactie voor online. De Elizabeth Arden Eight Hour kit! Ik vind het zo leuk om cadeautjes te geven!

– september –

Johnbeerens.com Lover       Nice things! Johnbeerens.com beauty webshop stuff!

Ik werd Johnbeerens.com Lover! Ieder kwartaal krijg ik producten uit de Beautywebshop van John Beerens ter review. Een aantal producten zijn al getest en een heel aantal moeten nog getest worden. Van het tweede pakket maakte ik in december een video. Rechts zie je het eerste pakket dat ik mocht ontvangen. Er zat nog meer bij, zoals een föhn en nog een tanning product. Daar komen dus vanzelf de komende maanden reviews over online =)

Parfum proeverij event 28 sept 2012  Parfum proeverij event 28 sept 2012

In september ging ik voor de tweede keer naar de winkel in Haarlem van Marie-José voor het Event van InFine. Hier schreef ik onlangs een verslag over. Ik maakte kennis met de Franse neus Jean Patout.

Me making funny faces: smiling =) Me making funny faces ;-) Me making funny faces =)

Wanneer ik make-uplooks maak – deze is vrij naturel – maak ik daar altijd foto’s van met de intentie erover te bloggen. De map met deze foto’s puilt uit, kom er gewoon bijna nooit aan toe hier over te bloggen. Positieve hieraan voor mezelf: oefening baart kunst.

That's me: smile =) That's me: make-up =)

Zo maak ik rustig meer dan 100 foto’s op een dag, van producten maar dus ook looks. De ene keer is het snel raak en ben ik tevreden met het licht en/of mijn gezichtsuitdrukking… maar vaak juist niet, zoals op de rechter foto. Mijn rechteroog heeft een wat meer hangend ooglid – al van kinds af aan zo – waardoor ik met oogschaduw extra goed moet opletten. Een tijdrovend klusje wanneer ik smokey eyes maak.

Nicolette van Dam op de koffie Teckel Ike - braaf in zijn mand

Ik logeerde twee weken lang bij mijn oom en tante in Schiedam. Daar kwam Nicolette van Dam langs met een cameraploeg – actie van Uithethart.nu) om mij een hart onder de riem te steken (verslag en video). Misschien heb je al gelezen dat ik nu bezig ben met afstuderen. Daar kon ik goed werken achter de laptop en in de pauzes tussendoor heb ik gezelschap van onder andere de twee lieve teckels Hylke en Ike (die zie je op de rechter foto). Niet elke dag lukt het even goed om me volledig te concentreren -raak snel afgeleid- maar eraan werken blijf ik tot het af is!

Style Journaal Moleskine Style Journal Moleskine

Voor de webshop Cadeau.nl schreef ik een review over het Moleskine boekje Style Journal. Echt heel handig voor bloggers! Maar ze hebben nog veel meer van dit soort handige notieboeken. Daarnaast leuke gadgets en cadeaus. Momenteel loopt er weer een winactie waarbij ik €25 shoptegoed mag weggeven! (geef je op vóór zondag 10 februari 23:59).

Recept gehaktballen 

Links: Cathelijne kwam gezellig mee helpen koken en eten. We maakten mijn beruchte gehaktballen (met ui en kaas). Heerlijk! Rechts: Hier zie je zo’n pizza waarbij de bodem uit het koelvak komt. Dimi en ik hadden geen zin om echt te koken. Goede oplossing: lekker snel en makkelijk een pizza. Het kan nog verser door het deeg kant en klaar te halen uit de koeling. Dan moet je ‘m zelf nog even uitrollen. Zo kun je een zeer dunne bodem maken, een aanrader. Nóg verser is het deeg zelf maken uiteraard.

– november 2012 –

november november

Ik logeerde ook nog een paar weken bij mijn oom en tante in Blaricum om daar te studeren. Het leuke was dat ik in de eerste week daar mee mocht naar de uitzending van Pauw & Witteman en mijn tante die ochtend had opgemaakt. Daar achter de schermen mocht ik mee de make-up ruimte in. Dat was erg leuk om mee te maken. Ik kwam niet in beeld, maar zat wel lekker vooraan en kon alles goed zien. Haha, die knipoog links maak ik best vaak zie ik nu 😉

november 2012 november 2012

Ik paste een week lang op Kyra, de hond van vriendin Susan en logeerde in haar huis. Daar begon ik een klein beetje met hardlopen. De straat uit en ik liep zo over de hei. Dat deed ik iedere ochtend in hardloop outfit en later op de dag om gewoon te wandelen. Het hardlopen ga ik weer oppakken, want zoiets heb ik niet na 1 week opgebouwd. Op de hei maakte ik heel veel foto’s. Probeerde ook de herten die ik elke dag zag vast te leggen op de gevoelige plaat, maar dat bleek erg lastig zonder speciale lens. Ik zal nog een verslag maken van de mooiste foto’s, want wat is die heide prachtig zeg!

Instagram foto 

Over dit kapsel schreef ik al een artikel. Een nieuwe rubriek, haarstyling! Helaas bleven de krullen niet heel lang mooi zitten. Dat is met mijn haar echt heel lastig. Vooral bij regenachtig weer natuurlijk (het miezerde en droeg een pet tijdens de 10 min fietstocht). Maar sowieso is mijn haar lastig te krullen. Het is super steil en erg glad. Een betere tool is een ouderwetse stijltang (zonder beschermende laag). Alleen is dat wel schadelijker voor je haar. Hier maakte ik de krullen met papillotten. Lekker ouderwets en heel gemakkelijk.

Foto zonder filter 

Foto zonder filter links. En rechts: zo zag mijn hoofd eruit met die papillotten erin!

november workshop

Cynthia van Misslipgloss, een van de grootste beautybloggers in NL, nodigde mij uit voor iets super leuks! Ze wilde graag iets gezelligs doen met haar trouwste lezers… en mij vroeg ze hier ook voor! Wauwie! Ik kijk dagelijks op haar site en reageer bijna altijd op haar artikelen. Mis ik een dag of een paar dagen door drukte, dan haal ik dit altijd weer in, want haar blog vind ik echt wel de beste en fijnste om te lezen. Ik leer veel van haar make-up tips en tutorials.

– december –

In deze maand hield ik wel vier winacties! Eentje knalde eruit, een feestelijke goodiebag gaf ik weg. Deze winactie had volgens mij de meeste deelnemers tot nu toe. Heb toch al best veel winacties gehouden, producten die ik zelf heb gekocht maar ook al veel gesponsorde winacties.

ooglook december ooglook dec 2

Paar voorbeelden van ooglooks die ik wel eens maak. Links een rustige en rechts juist een hele donkere, zwart met koper/bruine oogschaduw, een smokey eye.

Eindelijk bezocht ik de salon Laurent in Utrecht. Zo vaak langs gelopen maar nooit van binnen bekeken. Nu werd ik uitgenodigd voor een open avond en hier ging ik natuurlijk langs en maakte ik foto’s en kreeg ik een mooie make-up opgebracht door de visagiste. Een super mooie en luxe salon! Verslag volgt nog in een aparte blogpost. Ik ben ontzettend benieuwd naar het merk AVEDA. Heb een aantal producten van hen in mijn stash maar nog steeds niet gebruikt…

nieuw horloge Event december

Links: bij Modemusthaves.com kocht ik dit horloge, ben er echt blij mee. Helemaal mijn kleuren op het moment, nude met rosé goud (nep natuurlijk hè). Rechts: ik werd uitgenodigd voor een Event in Dordrecht waar we kennis maakten met John Beerens, zijn zakenpartner en medewerkers. Veel merken zagen we voorbij komen tijdens de rondleiding in het pand en we kregen een mooie goodiebag mee naar huis waar onder andere producten in zaten van het leuke maar vooral kwalitatief zeer goede Italiaanse merk Pupa (te koop bij oa. DA drogist). Meer hierover in een aparte blogpost.

Natuurlijk vierde ik Kerst en Oud & Nieuw met familie en vrienden. Daar heb regelmatig over getwitterd (ook Facebook en Instagram). Als je mij daar volgt, heb je ze wellicht al gezien. Oud & Nieuw stop ik wel in het foto dagboek verslag van januari. Ik kan nog wel meer foto’s laten zien van het afgelopen jaar, maar dit leek me meer dan voldoende. Er zitten al velen uren werk in dit artikel en anders komt deze morgenochtend nooit online hihi (ik schrijf dit op de donderdag avond).

– Uit de oude doos –

Hier heb ik een paar oude foto’s die ik nog niet heb laten zien en ook nog tegen kwam met het leegmaken van mijn oude 3G iPhone fotoalbum. Wilde ze graag nog even delen, als extraatje nu jullie me toch steeds beter leren kennen…

– 2008 –

Twee studiegenoten van me hadden, net als ik, heel veel mazzel deze dag. Ik liep de T-Mobile shop in om zaken over mijn account te bespreken. Sta ik daar even te klagen – het zat me hoog na meerdere slechte ervaringen met hen – zegt de medewerker ‘laten we even achter in de zaak verder praten’. Wij dus naar de achterste counter lopen terwijl ik ineens opmerkte dat er een camera ploeg rondliep. Kreeg ik van een PR dame een kaartje waarop ik iets mocht invullen om kans te maken op een meet and greet. Dat deed ik en ze vertelde me dat ik maar alvast mensen moest gaan bellen want er waren weinig fans op de actie afgekomen – te laat begonnen met de PR stunt – dat ik wel meer dan 1 persoon mocht meenemen. Jan en Daniëlle kreeg ik te pakken en konden ook nog snel komen. In een rondvaart boot kregen we een overheerlijke lunch en campagne aangeboden. Marco vertelde over zijn nieuwe film en zijn aankomende concerten. Daarna ging Marco steeds naast een fan zitten om te kletsen. Als laatste kregen wij de kans om een handtekening te ontvangen (hij dacht dat hij al klaar was, no saved the best for last) op ons shirt en gingen we natuurlijk met hem op de foto. Lief hè!

– Marnix feesten met medestudenten –

Bijna iedereen is afgestudeerd en heeft een baan in het onderwijs. Nog een paar van deze die hards zijn (net als ik) nog bezig met de laatste loodjes. Maar het einde is nu echt voor ons allemaal in zicht. We hebben mazzel dit studiejaar, want de lang studeer boete ging op het laatste moment gelukkig niet door. Laat het alleen een waarschuwing en extra stimulans zijn om in 2013 nu wél eens af te studeren (voor de zomervakantie), want het heeft nu wel lang genoeg geduurd 😉

Een gezellige (kleine) reünie met oud Introductiecommissie leden van de Marnix. Heerlijk geborreld, pizza buiten aan de werf gegeten en daarna nog even de kroeg in gedoken. Dat zouden we weer eens moeten gaan doen, om bij te kletsen en ‘school ervaringen’ uit te wisselen maar vooral terug te blikken. Leuk ‘weetje’, Maaike die je hier op de foto ziet staan met haar rode haar en groene blouse, zit in mijn testpanel!

Zo, dat was het dan echt voor 2012! Voortaan een maandelijkse dairy die ik Nice Memories zal blijven noemen. En nu weer verder met 2013. Een jaar waarin ik een heleboel dingen anders ga aanpakken & veel nieuws ga ondernemen. Deze vertel ik jullie in een aparte blog, aangezien deze anders vééls te lang wordt!

Ik wens jullie allemaal alvast een heel fijn weekend toe!

Gaan jullie iets leuks doen?

Vrijdagavond vier ik de verjaardag van vriendin Solange in Haarlem. Zaterdag zie ik Cathelijne en gaan we uiteten en daarna naar Deans verjaardag. Zondag wordt een rustige dag voor mij. Have fun lovely ones!

xoxo Fleur

Over fleursbeautytips

Student PABO (leerkracht basisonderwijs, 4e jaar) en mijn passie is visagie =)
Dit bericht werd geplaatst in Nice Memories, Persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Nice Memories #3: Terugblik 2012 (deel 2)

  1. chucky1012 zegt:

    Wat een leuke terugblik en met mooie foto’s! De parfum in de eerste fles met glitters is zeer mooi en de 2e geur daar ben ik ook helemaal weg van! 😉

  2. Jill zegt:

    Leuk gedaan! mijn duimpje staat nu omhoog.. ( :

  3. Suzanne zegt:

    Wat een leuke terugblik!

  4. Angela zegt:

    Wat een leuk artikel! Marco en Nicolette, tsjong! Maare, ik zeg YEAY; doen!

  5. Lyanne zegt:

    Wat een leuk artikel en wat een prachtige foto’s! Super leuk trouwens die foto met Marco Borsato. 🙂

  6. Laura zegt:

    Wat leuk zo’n terugblik! Die salade ziet er heel yummy uit 🙂

  7. Pepper zegt:

    Jaa, doen! 🙂
    Nu ben ik wel heel benieuwd naar Aqua Chic, ik vind Alien zó’n lekkere geur. En superleuk, die foto’s met Marco Borsato. Ik ben niet eens fan van hem maar zoiets is toch altijd leuk?!
    Wat glimt dat teckeltje mooi trouwens, haha. Zulk haar wil ik ook! 😛

  8. Pingback: Nice Memories #4: January 2013! | Fleur's Beautytips!

Reacties zijn gesloten.