Celebs die knutselen aan hun uiterlijk… mooier of freaky?

Medische ingrepen? Yes or no?

Iets meer dan een week geleden zag ik beelden van Madonna online. Het waren foto’s met nieuwe gossip teksten erbij. Ik dacht dat het allemaal nep was omdat ik Madonna niet herkende op de foto’s. Bij het zien van de foto’s moest ik eerder denken aan een zielige look-a-like die allerlei plastische chirurgie heeft laten doen om op haar te lijken. Echter zag ik later in de week meer beelden van hoe Madonna er schijnbaar momenteel uitziet…. en ik schrok daar wel een beetje van.

Iedereen weet wel dat zij een hoop laat doen aan haar uiterlijk om er vooral jonger uit te blijven zien. Haar lichaam houdt zij strak door extreem veel te sporten en haar gezicht dmv. allerlei ingrepen. Dat valt niet meer te onderkennen. Foto’s zonder make-up zijn verschillende malen verspreid en daarop kan je duidelijk zien dat er wel het een en ander is gedaan aan haar gezicht. Wat precies, geen idee. Ik ben geen expert op dat gebied. Het zal waarschijnlijk een facelift en ondermeer botox zijn wat zij heeft laten doen. Ze is in mijn ogen er te ver in doorgeschoten. Het ziet er niet meer natuurlijk uit. Jammer, want een beetje hulp van de dokter, dat snap ik best. Maar vele beroemde sterren weten helaas niet van ophouden. Sommige mensen zijn zelfs echt verslaafd aan dit soort medische ingrepen. Denk dan aan de volgende mensen: Micheal Jackson (en een aantal van zijn familieleden), Heidi Montag (van The Hills), Pamela Anderson en nog veel meer waaronder dus ook Madonna naar mijn mening.

Op dit filmpje viel mij op dat Madonna een veel boller gezicht heeft. Dat was de voornaamste reden dat ik dacht aan een look-a-like bij het zien van de foto’s met haar huidige uiterlijk.

Ze heeft duidelijk een voller gezicht waarbij je al gauw moet denken aan fillers. Deze zorgen ervoor dat de lijnen van bijv. de neus naar mond minder zichtbaar zijn en worden ook gebruikt voor rimpels rond de ogen. Wat mij ook opviel is haar make-up. Ze heeft op deze persbijeenkomst een opvallend glimmend gezicht. Haar oog make-up loopt uit (rechteroog) en haar lippenstift staat op het punt van uitlopen in haar mondhoeken. Hmmm, Madonna ziet er anders altijd zo prachtig uit, tenminste zo herinner ik me haar. Ze is natuurlijk al in de 50. Hier wat foto’s van Madonna, van vroeger tot nu:

   

      
Na deze periode (van bovenstaande foto’s), begint ze er echt anders uit te gaan zien. Nog wel de herkenbare ogen en vorm mond, maar je ziet haar gezicht duidelijk veranderen.

   

                   
Make-uploos op deze laatste twee foto’s. De rechter foto valt mij nog best wel mee. Helemaal niet slecht zo zonder die laag make-up. En op de linkerfoto ziet ze er niet zo mooi uit, maar dat komt misschien meer door de gezichtsuitdrukking. Wel zie je dat het niet super natuurlijk is allemaal. Dat is vooral te zien op de rechter foto. Geen natural beauty meer, hoewel ze dat misschien wel geweest zou kunnen zijn als ze niets had laten doen. Maar ja, hoe ze eruit zou zien zonder ook maar iets te hebben gedaan, dat weet niemand natuurlijk. Daar is het te laat voor 😉

                 
Op deze foto’s is wel te zien wat ik bedoel denk ik. Het ziet er onnatuurlijk uit. Zonder snijden/botox etc kun je ook mooi oud worden. Make-up doet wonderen voor op de foto’s. Natuurlijk is het voornamelijk de genen die je hebt die ervoor zorgen of je mooi oud wordt. Maar met make-up kun je een hoop verdoezelen. Teveel laten doen aan je uiterlijk is zo zonde, dan word je een karikatuur van jezelf! Ik denk dat ik haar mooier zou vinden wanneer zij zou stoppen met medische ingrepen. Een betere visagiste nemen en zij zal er weer prachtig uit zien. Rimpels hoeven niet lelijk te zijn, een vrouw op die leeftijd zou juist hier en daar wat rimpels moeten hebben. Dat staat natuurlijker en toont meer karakter.

Hier enkele voorbeelden van beroemde mensen die aan zich laten sleutelen. De een wordt er misschien wel mooier van, maar er zijn ook voorbeelden van ‘mislukte’ ingrepen. Celebrity’s die niet kunnen stoppen en maar door blijven gaan met medische ingrepen etc.

Wat vind jij van het uiterlijk van de volgende personen?

Demi Moore, ze ziet er nog steeds mooi uit tegenwoordig (rechter foto is meer recent), maar voor hoe lang nog. Want er zal vast een moment komen dat het gaat tonen dat zij van alles laat doen… of ze heeft een geweldig team aan experts die haar mooi oud laten worden. Wel raar, dat zij er nu bijna jonger uitziet dan wanneer zij speelde in de film Ghost.

   
Michael Jackson, een klassiek voorbeeld natuurlijk van een persoon die verslaafd is geraakt aan uiterlijke verandering. Zo jammer dat hij ooit was begonnen aan plastische chirurgie! Hij was zo leuk om te zien toen hij jong was!

Pamela Anderson… Ik kon helaas geen foto vinden van de tijd dat ze nog helemaal niets had laten doen aan haar uiterlijk. Ik weet niet of ze op de twee eerste van onderstaande foto’s al iets heeft laten doen, maar ze heeft al dunnere wenkbrauwen en misschien haar eerste ingreep erop zitten. Ik heb een keer een foto gezien in een blad waarop ze echt nog niets had laten doen, toen nog een natural beauty. Zo’n mooi meisje om te zien. Maar met de jaren wordt ze steeds minder mooi en de laatste jaren is ze al wel echt ‘lelijk’ geworden. Ik vind haar in ieder geval niet meer mooi (vanaf de foto’s met Hans Klok).

 

 

En dan Heidi Montag…. een goed voorbeeld van een mooie meid die zichzelf laat veranderderen in een plastic barbie. Ze wil er blijkbaar graag uit zien als een playmate. Jammer want die playboy mates (bunnies) zien er veelal hetzelfde uit en zijn meestal erg nep ~~> opgespoten lippen, zelfde hoge jukbeenderen, zelfde kinnen, ogen, voller gezicht op bepaalde plekken etc. en natuurlijk grote nepborsten. Plastic fantastic =P haha.


Helemaal links is Heidi nog te zien voor enige ingrepen. Vanaf de middelste foto na haar eerste paar ingrepen (neus, ogen en borsten geloof ik). En op onderstaande foto rechts is te zien hoe ze eruit ziet na wel 10 operaties op 1 dag. Dus na een tweede chirurgische metamorfose. In de serie The Hills zei een meisje uit haar hometown al dat ze niet te herkennen was na haar eerste ingrepen. Haar moeder was erg verdrietig nadat ze haar tweede operatie sessie was ondergaan. Waarbij ze dus wel 10 ingrepen heeft laten doen (rug, ribben, billen, borsten, gezicht: oa. lift wenkbrauwen, ogen, wangen, kin). Echt bizar hoe zij veranderd is. Ik vond haar eigenlijk véél mooier zonder ingrepen. Een echte en mooie meid die er leuk uit ziet met een vrolijke uitstraling. Na de ingrepen ziet ze er duidelijk nep uit en ook wel ongelukkig… arm meisje. Hoe kun je nu zo ontevreden zijn wanneer je er al goed uit ziet? Waarom wil je er uit zien als een playboy bunnie? Fame is naar haar hoofd gestegen. Opgeslokt in de Hollywood scène. Erg jammer! En die borsten! Eén borst is gewoon al even groot als haar hoofd! OMG! Echt slim kan deze meid niet zijn. Ze vertelde in een interview dat ze het liefst cup H wil hebben, omdat haar naam met een H begint =O. Doodzonde dat ze ooit die Spencer is tegen gekomen. Vanaf dat moment ging het langzaamaan down hill met haar.

Wat vinden jullie?

Zijn medische ingrepen voor verjonging /verfraaiing taboe? Of vind jij dat een klein beetje hulp best mag?

Wanneer is een medische ingreep volgens jou wel een succes? Dus wanneer zou het wel kunnen en tot een mooier uiterlijk leiden?

En dan nu nog een stelling! Zou het echt heel leuk vinden als jullie allemaal daarop een reactie willen geven. Ben ik super benieuwd naar namelijk.

Stel, jij hebt geld zat en je kunt je door de beste deskundige laten helpen. Je bent ergens onzeker of ontevreden over. Wat zou jij dan veranderen aan jouw uiterlijk?

Laat je mening achter bij de reacties! Ik vind het leuk om jullie zicht op deze kwestie te weten te komen 🙂 Ik zal de spits afbijten. Als ik genoeg geld zou hebben, dan zijn er twee dingen die ik zou willen laten doen. Ten eerste mijn oogleden. Die hangen een beetje en dit wordt steeds erger met de jaren. Ik zou graag een ooglidcorrectie willen laten doen. Dat is een kleine ingreep waarbij alleen wat overtollig huid en wat vetweefsel op die plek wordt verwijderd. Kleine medische ingreep met lokale verdoving (je gaat niet onder narcose) met veel resultaat. Ik heb namelijk geen zichtbare oogleden, maar wat me irriteert is dat het steeds dikker wordt en meer gaat hangen dus. Daarnaast zou ik graag een gesprongen ader in mijn gezicht laten weghalen. Die zit bij mijn neusgat en ik krijg af en toe de vraag of ik soms een bloedneus heb. Soms zie ik de ader zelfs terug op de foto en dan baal ik daar wel een klein beetje van. Dat zijn de enige 2 dingen die ik zou willen laten doen. De ader kan ik natuurlijk met make-up wegwerken, alleen heb ik snel last van een loopneus nadat ik bv. een stuk heb gelopen of gefietst, dus make-up lost het echt niet op voor mij. Het zijn maar kleine dingetjes, ik weet het. Het beste zou zijn wanneer je geheel tevreden bent en helemaal niets wilt veranderen. Maar ik ben nu heel eerlijk en dit zijn toch wel 2 dingen waar ik me genoeg aan stoor om er eventueel ooit een keer iets aan te laten doen. Andere dingen waar ik ontevreden over ben zoals een buikje, dat kan ik zelf oplossen door de sportschool weer op te gaan zoeken 😉

Als laatste nog een celebrity voorbeeld. Cameron Diaz heeft haar neus vier keer gebroken bij surfongelukjes. Zij heeft of zal nog haar neus laten opereren. Ik dacht juist dat zij haar neus verschillende keren had laten doen omdat ze haar neus niet mooi vond, maar nu begrijp ik de reden achter de veranderingen van haar uiterlijk wat betreft haar neus. Kijk maar mee naar deze foto’s, dan zie je wat ik bedoel.

                  

Duidelijk te zien dat haar neus verschillende malen gebroken is. Ik snap wel dat ze haar neus wil verfraaien hoor na 4 breuken.

Nou, nu jullie nog! xoxo Fleur

Over fleursbeautytips

Student PABO (leerkracht basisonderwijs, 4e jaar) en mijn passie is visagie =)
Dit bericht werd geplaatst in Informatief, Persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Celebs die knutselen aan hun uiterlijk… mooier of freaky?

  1. Rianne zegt:

    Waarom zou een klein beetje hulp niet kunnen? Met drie cupmaten verschil in mijn borsten was ik blij dat de mogelijkheid bestond om er iets aan te laten doen! Plus dat de zorgverzekeraar zo lief was om het voor mij te betalen.. Bij mij leidde het dus tot een mooier uiterlijk 🙂
    Daarnaast vind ik dat mensen gerust iets aan rimpels of iets dergelijks mogen laten doen, maar het moet wel binnen de lijntjes blijven. Niet zoiets als die Marijke muts of hoe heet ze..

  2. Chantal zegt:

    Ik heb het al gedaan. Van een A70 cup naar een D70 gegaan (was de bedoeling dat het grote B kleine C werd. Maar dat vergeten we even). En waarom ik het heb gedaan? Omdat ik walgde van mijn lichaam. Dat deed ik al toen ik tiener was en toen ik achttien was ben ik serieus over een vergroting gaan nadenken en op mijn 21ste de stap genomen. Inmiddels drie jaar gezegend met een droom die uit is gekomen 🙂
    En als ik het over moest doen had ik het zo weer gedaan. Ondanks de pijn in de herstelperiode (is per persoon verschillend. Ik was zo’n muts die niks durfde en toen sloeg mijn schouder op slot. Drie weken pijnstillers en paar dagen spierverslappers om dat op te lossen :P). Nooit één moment spijt van gehad. Maar dat komt ook omdat ik er drie jaar over na heb gedacht 🙂 het is voor mij een 1000% bewuste keuze geweest.

  3. Ik ben het met jullie beide eens. Verfraaiing op een wijze waardoor je leven prettiger wordt. Op een manier dat het niet overdreven is maar echt mooier maakt. Goede keuzes dus! Ik ken iemand die haar borsten heeft laten verkleinen. Die persoon is daar erg happy mee, van een G naar een D cup. Dat soort keuzes en die van jullie zijn erg begrijpelijk en totaal niet overbodig in mijn ogen =) Good for you ladies!

  4. céleste zegt:

    Ja en nee, kijk als je hele grote borsten hebt en je hebt pijn in je rug dan zeg ik ja. Of als je oogleden gaan hangen en je krijgt er last van. Maar zomaar, nee.

Reacties zijn gesloten.