Nice Memories #3: Terugblik 2012 (deel 1)

Event Dotts & Welness 10 nagerechtNEW DIARY PICTURES!

Het is alweer een héle tijd geleden dat ik een ‘Nice Memories’ blog plaatste en daarom nu eindelijk weer een nieuwe. De vorige schreef ik in oktober 2011! Wháa, veel te lang geleden! Daarom dus een hoop in te halen. In deze blogpost kun je foto’s verwachten van heel 2012. Ik start met eind 2011 en stop halverwege 2012, want het zijn zoveel foto’s, later deze week komt deel 2 online … (vrijdag). Hierna zal ik voortaan minimaal 1x per maand een diary plaatsen, dan bevatten deze alleen nog maar recente foto’s. Heel veel kijk plezier! (foto overload alert)

– oktober 2011 t/m januari 2012 –

Bruid NanetteIn oktober ging Nanette trouwen! Nanette leerde ik beter kennen op mijn stageschool. Zij staat voor een van de kleutergroepen en ik liep toen stage in groep 7. Zij zat (net als ik) op de Marnix Academie en we gingen steeds vaker met elkaar om. Ze vertelde mij dat ze ging trouwen en geen visagiste zou nemen… nou ik bood direct aan om haar make-up te doen. Na een proefmake-up waarbij we vooral veel kletsen en ik even liet zien hoe ik een smokey eye maak, was het snel besloten, ik zou haar bruidsmake-up doen. Gelukkig mag ik de foto’s gebruiken voor mijn portfolio! We zijn vriendinnen geworden, dubbel leuk dus.

Een super fijne ervaring had ik die dag, mijn eerste visagieklus eigenlijk. Niet dat ik erg geld voor vroeg, maar het was toch best wel een beetje spannend. In mijn portfolio heb ik alle overige foto’s geplaatst van de proefmake-up en de dag zelf. Neem zeker even een kijkje als je nieuwsgierig bent naar mijn visagie kunsten 😉

Proefmake-up bruid Nanette Smokey eye Nanette

Links: de proefmake-up en rechts zie je de smokey eye die ik bij haar maakte voor de lol. Nanette als je dit leest, ik wil je graag weer eens opmaken 😉 Je weet hoe leuk ik het vind!

Shoplog Rituals Snowworld

Links: even flink ingeslagen bij de Rituals. Het was Sale en niet zo’n klein beetje ook. Dit zijn echt mijn favoriete producten van Rituals. De lipbalm, de verzorgende lipgloss, geurkaars (Jasmijn) en de geur Sunrise natuurlijk. Mijn old time favoriet, heb hiervan nu echt alles in huis (foam, scrub, bodybutter én de geur).

Rechts: met Lexy ging ik een avondje naar Snowworld. Zij zou in de voorjaarsvakantie voor het eerst gaan skiën, daarom zijn we even gaan oefenen en kon ik haar daarmee helpen. Lesgeven zit toch in m’n bloed hè.

slaapkamer eten met Cathelijne

Links: Deel van de slaapkamer, na jaren kwam eindelijk de kamer boven ons vrij waardoor we een appartement konden huren ipv slechts 1 kamer. Rechts: eten met Cathelijne bij de buren. Heerlijke gezonde salade en gamba’s hebben we samen klaargemaakt. Jammie!

Zwanen Outfit foto

Links: ik zag de ganzen en eendjes in het koude water hier op de Oude Gracht in my home town… daar moest ik eventjes voor afstappen van de fiets om vast te leggen (iPhone 3G). Rechts: een winterse outfit foto… niets bijzonders eigenlijk. Rokje, colbert sjaal en laarzen.

IMG_0521 IMG_0346

Links: een heerlijk toetje dat we aten bij restaurant De Schans (Willeskop nabij Oudewater). De chef heeft afgelopen jaar mee gedaan aan het tv-programma ‘Wie is de Chef’. Hij kan echt heerlijk koken, een aanrader dus! Rechts: een heel schattig cadeau van mijn broer en (schoon) zus, ‘Fleurs‘ om ons appartement op te vrolijken. Ben nog steeds erg blij hiermee!

Me smiling =)

In januari schreef ik een artikel ‘S.O.S. nails‘. Mijn nagels zien er vaak niet uit in de winter, breken snel af, hebben soms last van wat afbladderingen bij enkele vingers… echte winterkwaaltjes. Dit artikel weten bezoekers bijna dagelijks terug te vinden, echt een aanrader dus om even door te nemen als je ook last hebt van winternagels. Rechts: eentje uit de oude doos, Koninginnenacht met Cathelijne in Utrecht. Ik ontdekte deze winter Instagram en ging af en toe hiermee aan de slag. Maanden later ben ik pas openbaar foto’s gaan plaatsen. Vooral sinds ik na 4,5 jaar van de iPhone 3G af was en deze verving met de 4Gs.

Een etentje met mijn voormalige buren (Dean & Lexy uit de UK) en Anne. Buurmeisje Anne ging voor 5 maanden naar Afrika om daar rond te reizen. Daarom hielden we van te voren een gezellige fondue avond en met drankjes en oa. het spel ‘wie ben ik’. Eerste keer dat ik aan de fondue ging overigens – ben meer een jonge kaas liefhebber. We hebben wat af gelachen. Check dat neon bord ‘Biertje’! Dean heeft verschillende neon borden gekregen van Dimi om zijn huis mee te vullen 🙂 Afgelopen oktober zijn Dean & Lexy verhuisd en heeft Dean een studeerkamer helemaal vol met Arsenal aankleding en natuurlijk een aantal neon borden en een voetbaltafel. Zijn kamer heet ‘Deans Den’, een echte mannen kamer: voetbal en bier!

Cheers! Op een goede reis Anne!

Etentje bij de buren Etentje bij de buren

Gekke bekken trekken (daar zijn we goed in). Deze foto heb ik bewerkt met een app op mijn iPhone, ziet er freeky uit zo hè haha.

Etentje bij de buren Etentje bij de buren

En even een ‘The Addams Family’ momentje.

– februari 2012: wintersport –

Merel, mijn zus, en ik weer op de foto op dezelfde plek als het jaar ervoor (zie foto hieronder). Mijn broer (Robbert-Jan) heeft de foto bewerkt met een tekstballon 🙂

Februari 2010

Deze bovenstaande foto is dus van februari 2010. Het ene jaar zwarte Kessler skies en het jaar erop witte. Dat betekent dus dit jaar weer zwarte… of zouden ze ook roze hebben dit jaar 😉 Kennen jullie het merk Kessler? De Nederlandse Olympisch snowboard kampioene had een Kessler board. Ze worden daar waar wij ieder jaar heen gaan met de hand gemaakt. Echt top kwaliteit! Vorig jaar kocht ik een grote (vest) sweater van Kessler.

Het uitzicht daar!

Een heerlijk toetje!

Wintersport

Wat kun je toch leuke foto’s maken met die instagram filters!

Wintersport 2012

Deze filter vond ik zo mooi, dus nog een laatste uitzicht foto van de bergen. Twee maanden geleden begon ik al zoveel zin te krijgen in de wintersport, dat ik alle foto’s van vorig jaar heb zitten bekijken. Dit jaar gaan we met het hele gezin + partners. Mijn broer, zus en ik gaan niet ieder jaar mee met mijn ouders. Daarom extra leuk dat we dit jaar weer eens met z’n allen gaan!

– terug in Utrecht –

We kregen sneeuw in februari! Er was zelfs bijna sprake van een Elfstedentocht. Ik vind sneeuw altijd zo mooi. De stad wordt dan zo sprookjesachtig en het is dan zoveel stiller in de stad doordat de sneeuw al het geluid dempt. Dit is het uitzicht vanuit de woonkamer.

– maart, april en mei 2012 –

IMG_0495

Met Graciela ging ik in naar Vrienden van Holland. Guus trad op aan het einde van de avond. Ik ga eigenlijk bijna nooit naar concerten. Dit was mijn tweede ooit volgens mij (gratis open lucht niet meegeteld). Mijn eerste concert was die van Marco Borsato. Ik won kaarten hiervoor (in deel 2 blik ik nog even verder terug naar oa. dit concert in 2008).

IMG_0493

Het was jammer dat de lokatie niet geweldig was. We moesten eerder weg bij het concert en misten zijn laatste nummers hierdoor. Er was dat weekend van alles mis met de NS en de bussen die werden ingezet waren onbetrouwbaar. We haalden nog nét de laatste NS bus maar het was verre van ideaal aangezien de rit naar huis super lang duurde door het slechte nachtnet van de NS. Gelukkig was het gezellig met Graciela en 2 andere Veritijnen in de bus & trein die zij kende.

Unite Brand Preview

In mei ging ik naar mijn eerste Event als blogger! Silk-PR nodigde mij uit voor het UNITE Brand Preview. Daar ging ik wat onwennig maar wel enthousiast naar toe in Amsterdam. Met palen van hakken (die ik pas daar aan deed) en een vrolijke jurk aan leerde ik het merk UNITE beter kennen. Het verslag over deze dag lees je hier terug. Het serum (zie verslag) kreeg ik mee in een goodiebag, maar nog steeds moet ik het serum testen… heb gewoon teveel in huis liggen! Ik zal dit jaar echt dankbaar gebruik maken van mijn testpanel! Zij hebben bijna allemaal nu het eerste test pakket ontvangen en je kunt dus over een paar weken de eerste reviews daarvan online gaan zien.

– juni 2012 –

Op 3 juni was ik uitgenodigd voor een super leuke Welness & Beauty dag door Silk-PR (Tamara Elbaz, bekend van oa. reality serie ‘De Modemeisjes’ en het Net5 programma ‘Te mooi om waar te zijn’). Mijn zus mocht mee en we genoten van een heerlijke gezichtsbehandeling (korte versie) en later mocht ik aanschuiven bij de VIP lunch. Hier zat ik aan tafel te dineren met nog twee Fleuren, beiden ook Beauty bloggers. Tamara Elbaz en de hoofdredactrice van een glossy magazine zaten tegenover mij aan tafel. Maria Tailor, Josh Veldhuizen waren naast Tamara ook gastvrouw. Verder zag ik nog aan de andere VIP tafels zitten Tomas Berger met zijn vriendin, Amanda, de zus van Patricia Paay, Paulien (Gooise meisjes) en later schoof ook Mari van de Ven aan. Hij gaf na de lunch een make-over aan twee gelukkige winnaressen.

Hieronder laat ik zien wat we die middag heb mogen zien en proeven:

We begonnen meteen goed en mochten plaats nemen in de behandelstoel. Hier kregen mijnEvent Dotts & Welness zus en ik een bindweefsel massage van het gezicht en hierna werd de speciale lamp op ons gezicht gezet. In de goodiebag kreeg ik 10x een behandeling aangeboden.

Binnenkort zal ik hier gebruik van gaan maken waardoor ik jullie meer kan vertellen over de werking van deze behandeling. Het zorgt er onder meer voor dat de huid meer collageen gaat aanmaken. Details volgen dus nog in een review over ongeveer een maand verwacht ik. Direct resultaat was te zien aan de verbeterde doorbloeding van de huid, ik had een lekkere gezonde teint.

Event Dotts & Welness Event Dotts & Welness

Event Dotts & Welness

Event Dotts & Welness

Hier maakte Merel foto’s van mij tijdens de behandeling die ik onderging.

Event Dotts & Welness 6

Kijk die lieve zus van mij eens genieten onder die warmte lamp =)
Zij was na mij aan de beurt.

Event Dotts & Welness 7

Tamara, Josh en Maria werden door Show Nieuws van SBS6 geïnterviewd. Deze knal oranje EK jurkjes zaten in de VIP goodiebags, dus met het EK kon ik er stylish bijlopen!

Hier komen de food pic’s! Voor-, hoofd- en het nagerecht. Echt zalig eten met daarbij lekkere passende wijnen. We hebben heerlijk getafeld: gekletst en gelachen. Merel kon hierbij niet aanschuiven, maar heeft zich niet hoeven te vervelen door alle beauty stands die door het hele pand verdeeld waren. Welke stands zie je zometeen …

Event Dotts & Welness 8 voorgerecht

Event Dotts & Welness 9 hoofdgerecht

Event Dotts & Welness 10 nagerecht

Wat een prachtige gerechten vind je niet? Ik bofte maar dat ik hieraan deel mocht nemen!

Hier was ik getuige van een primeur! De DiViniA werd hier getoond op een model. Deze
Event Dotts & Welnessbehandelmethode doet me erg denken aan de tijd dat ik fysiotherapie studeerde (lang geleden). De techniek met elektroden wordt normaliter gebruikt voor mensen wiens spieren zijn verslapt door bijvoorbeeld rolstoel gebruik of andere vormen van blessures of handicaps. Nu wordt deze techniek door de DiViNiA toegepast om plaatselijk centimeters kwijt te raken. Het is een kostbare methode waar ik het nut niet geheel van inzie. Natuurlijk lijkt het mij ook ideaal, alleen kan ik een dergelijke behandeling ten eerste niet betalen en eigenlijk ga ik veel liever lekker sporten en gezonder eten als ik even heel eerlijk ben. Maar voor diegene die wat luier zijn ingesteld en een groter budget hebben… be my guest.

Event Dotts & Welness 21

Artiest Fincent, maakt mooie schilderen na van foto’s. Misschien niet jouw smaak, maar ik vind een aantal van de kunstwerken die hij mee nam die dag echt de moeite waard. Leuk voor een familie portret! Fincent volg ik op Facebook en hij maakt dus dit soort kunstwerken in opdracht. Ik ga hem zeker onthouden voor wanneer ik zoiets zoek.

Event Dotts & Welness

Dit is Fincent zijn visitekaartje. In Amerika is het heel gebruikelijk om je eigen foto af te beelden op je kaartje. Op die manier kun je gemakkelijker naam en gezicht onthouden. Lijkt me erg logisch. Jammer dat we dit in NL zo weinig of zelfs niet doen. Idee om eens te gaan veranderen 🙂

Event Dotts & Welness

Op de eerste verdieping konden we allemaal mooie stands bewonderen waar we uitleg en demonstraties kregen over de werking van allerlei producten. Bij de stand van Neoderma kregen we allebei een goodiebag met daarin een selftanner (is ook meteen een bodylotion, komt nog een review over én een winactie). Het merk Neoderma heb ik beter leren kennen door de Beautybox van juni. Daarin zat een SPF 30 zonnebeschermer met een natuurlijke zonnefilter. Een ontzettend fijn product, deze ga ik komende wintersport en zomer lekker opmaken.

Event Dotts & Welness 15 Neoderma

Event Dotts & Welness 14 Neoderma Event Dotts & Welness

Een cosmetica merk dat ik nog niet kende: SLA. Ziet er mooi en luxe uit vind je niet?

Event Dotts & Welness 16

Event Dotts & Welness Event Dotts & Welness

Mari van de Ven gaf twee dames een make-over. Deze dames wonnen een prijs via een glossy magazine. Ik heb geen voor- en nafoto’s gemaakt van hen, want het werd al laat. We vertrokken kort hierna, maar natuurlijk niet zonder eerst outfit foto’s te maken!

Een leuk weetje: Mari blaast écht op zijn kwasten! =O (hilarisch zoals Carlo Boszhard dit nadoet in de TV Kantine) Erg onhygiënisch natuurlijk en niet iets wat je een visagiste snel ziet doen. Ik heb het snel afgeleerd nadat ik enige tijd meer bezig raakte met de hobby visagie. Het verbaasd mij daarom echt om te zien dat Mari dit in de praktijk doet, je verwacht het gewoon niet. Zo moeilijk is het niet om af te leren hoor, ik leerde het direct af nadat ik deze kennis opdeed.

Waarom onhygiënische? Wanneer je blaast op de kwast komen bacteriën op je kwast, deze gaan het gezicht van het model en daarna op het product waarmee je meerdere mensen opmaakt. Kwasten maak ik altijd schoon voordat ik anderen opmaak, voor bijvoorbeeld een visagie klus of een geplande make-over oid. De producten die ik hiervoor gebruik zijn niet oud en netjes. Mascara bijvoorbeeld is nieuw of pas net een week gebruikt. Dat hangt er een beetje vanaf wie ik opmaak. Een klus is toch anders dan een vriendin opmaken.

Event Dotts & Welness Event Dotts & Welness

Event Dotts & Welness outfit of the day

Mijn zus maakte de outfit foto’s.

  • Blazer H&M
  • Hempjes H&M
  • Jeans
  • Riem V&D
  • Laarsjes gekocht in Namen (Namur)
  • Ring en armband van Blessed Jewelsz

Event Dotts & Welness

Event Dotts & Welness Event Dotts & Welness

Event Dotts & Welness

Fleur Kaagman

Later in juni vonden de EK wedstrijden plaats en natuurlijk heb ik me in het oranje gehesen. Hoe kon dat ook anders met zo’n leuke jurk van de Modemeisjes in mijn bezit. Het was fris tijdens deze wedstrijd, ik trok dus lekker een bolero, legging en laarzen erbij aan.

EK jurkje Modemeisjes Lakeside EK jurkje Modemeisjes Lakeside

– juli 2012 –

In juli ging ik met Lexy naar een Fashion Event in Rotterdam. Hier droeg ik mijn Sans-Rotterdam Fashion Event juli 2012online jurkje met bruine laarsjes en accessoires. De modeshow was niet helemaal wat we ervan hadden verwacht, maar we hebben ons zeker weten vermaakt. Er stonden in de tuin allemaal kraampjes en ook binnen konden we kennis maken met allerlei merken zoals bijvoorbeeld de cakes van Alice in Cakeland, gemaakt door een Amerikaanse jonge dame. Ze heeft een eigen website waarmee ze haar cupcakes verkoop (zie de foto’s).

Ik maakte kennis met het merk Lady’s Secret en maakte contact met de eigenaar van de Nederlandse webshop. Zo kreeg ik na het event van de webshop producten toegestuurd om te reviewen. Ze hebben naast inlegzooltjes nog veel meer voetbeschermingstools (zelf verzonnen woord). Hier komt deze maand dan eindelijk een artikel over online shame on me!). Ik heb gave roze pumps gekocht die iets te groot zijn – soms zit maat 39 te krap en is de maat 40 net iets te ruim – en de zooltjes voor bij de hiel zullen hiervoor een uitkomst zijn. Het zijn suède pumps van de Mango en ik heb ze nog niet één keer gedragen, oeps! Dat wordt dus echt hoog tijd. Zal daar daarom snel eens tijd aan besteden voor mooie foto’s op een zonnige winterse dag. Kan ik de pumps vast binnenkort dragen op een Event.

Review Lady's Secret

Fashion Event Rdam 2012 10

Leuke & chique portemonnees en visite kaarthouders van de webshop Mingeli (leer).

Fashion Event Rdam 2012 8

Fashion Event Rdam 2012 13 Fashion Event Rdam 2012 9

Fashion Event Rdam 2012 6Fashion Event Rdam 2012 7

Fashion Event Rdam 2012 11 Fashion Event Rdam 2012 12

Fashion Event Rdam juli 2012

Oeps, betrapt! Lekker smullen …

Fashion Event Rdam juli 2012 2

Jammie, lekker smullen van een van die overheerlijke cupcakes!

Fashion Event Rdam juli 2012 4Fashion Event Rdam juli 2012

Ja, dat kon niet lang duren natuurlijk voordat er weer een gekke foto tussen zou zitten =)

Fashion Event Rdam juli 2012 5

Er kwamen nog bruidsjurken langs, dit was het moment dat Lexy en ik naar huis zijn gegaan. Alle foto’s van de kleding die eerder voorbij kwam laat ik maar niet zien. Bijna alle foto’s daarvan zijn onscherp en het is echt totaal niet mijn smaak…

Hier eindigt deel 1

De rest van mijn terugblik dairy 2012 zie je vrijdag online komen in een deel 2! Het waren anders echt véél te veel foto’s haha. Wat een werk is er gaan zitten in deze 2 blogpost zeg! Alle foto’s verzamelen, uploaden en bewerken… ordenen en de teksten erbij schrijven. Maar ik ben wel echt tevreden over het eindresultaat. De meeste mensen maken een album die ze in de boekenkast stoppen… Deze online dairy is voor mij eigen meteen mijn foto album =) En ik laat jullie gezellig meekijken. In deel 2 zie je de rest van mijn zomer en natuurlijk alle maanden erna tot eind 2012.

Hopelijk waren het niet teveel foto’s. Wat is het maximum aan aantal foto’s dat jullie verdragen? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.

Vinden jullie terugblikken net zo leuk als ik?

Kan daar zo van genieten!

Till next time, xoxo Fleur

Over fleursbeautytips

Student PABO (leerkracht basisonderwijs, 4e jaar) en mijn passie is visagie =)
Dit bericht werd geplaatst in Events, Fashion, Nice Memories, Outfit Of The Day, Persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Nice Memories #3: Terugblik 2012 (deel 1)

  1. chucky1012 zegt:

    Wat een leuke foto’s! Leuk, om de foto met de 3 modemeisjes te zien. Schitterende make-up. Mari maakt je perfect op. Yummie heerlijke cupcakes! Ik kijk nu al uit naar part 2…..;-)
    Hoe gaat het met je studie?

    Grtjes

    • Mari heeft mij niet opgemaakt hoor! Dat was ik niet op de foto met Mari 🙂 Ik hoorde niet bij een van de twee winnaressen. Studie gaat wel. Ene dag beter dan de andere dag. Vandaag was een mindere dag. Betekent gelukkig voor m’n lezers dat ik dan tijd stop in het bloggen 😉 haha. Met jou alles goed? Fijn dat je deze artikelen zo kunt waarderen.

      • chucky1012 zegt:

        Ja, ik weet het weer….. dat was van de wedstrijd. Ok….. dat begrijp ik…… studeren daar heb je veel tijd voor nodig. Met mij gaat alles goed. Ik check je blog elke dag! Graag gedaan. Studeer ze! 😉

  2. femketje zegt:

    Woah veel foto’s 😀

  3. Suzanne zegt:

    Ik vind het ook zo leuk om foto’s terug te kijken. Leuk!

  4. Pingback: Nice Memories #4: January 2013! | Fleur's Beautytips!

Reacties zijn gesloten.